s-o dus unu'. mai is 5.

Posted by Christine | Posted in | Posted on 10:39

N-a fost un an stralucit, pentru mine cu siguranta nu. Cu 7 luni de pregatire inainte de admitere (ceea ce e destul de putin) si cu o incredere pe care n-am mai avut-o niciodata, am ajuns in toamna anului trecut pe holurile UAUIM. Buimacita, cu mintea vraiste, constienta ca inca nu am atins in desen nivelul pe care il aveau multi colegi de-ai mei cu 2-3 ani de pregatire, primul semestru mi s-a parut greu. Singura salvare a fost insa sesiunea cand toata lumea respira mai usurata ca a scapat de proiecte. Si daca primul a fost greu, al doilea a fost...hmm..greu de descris. Mi-am adunat deja restante de pe primu' semestru + ca lucrurile par sa devina tot mai serioase; profii deja nu te mai percep ca pe'un boboc si majoritatii parca li se citeste in ochi "ai vrut aici, acum rezista". Cum, cat, tine de taria interioara a fiecaruia. Toti cer la fel de mult, nimanui nu-i pasa ca poate ai si altceva de facut, nimanui nu-i pasa ca ai 3 EXAMENE in 3 ZILE CONSECUTIVE (ca in a doua sesiune), nimanui nu-i pasa ca nu mai dormi, nimanui nu-i pasa ca nu ti-ai mai  vazut mare parte din prieteni de cand ai intrat aici (cu exceptia celor care sunt cu tine in facultate). Imi amintesc de'un tip de prin anii mai mari care ne spunea "aici, in facultate, se formeaza familii. n-ai cum altfel, n-ai cand sa cunosti alte persoane". Stia el ce stia.
Despre profi nu am mare lucru de spus. Aproape fiecare e ciudat in felul sau. Am intalnit aici profesorul care habar n-am cum de si-a castigat postul, care vine la catedra si umple table copiind dintr-o carte, dar cu pretentii sa stii totul. De unde? Asta-i greu de dedus. Sunt deasemena profi care stiu materia ca pe apa, care o predau explicit si la care trebuie sa intelegi perfect. Altfel pici la examen. Nu ai dreptul sa pui intrebari pentru ca oricum pui intrebari proaste. Offf..."copiii din ziua de azi nu mai stiu nimic, sunt niste nesimtiti care stiu sa copieze." Aaaa...si desigur tipul profesorului senil, uitat de ani prin facultate, care povesteste ce proiecte marete a avut el in nu stiu cate tari si cat de bun era in facultate "si voi nu intelegeti cum se da cu pensula pe foaie, ce vreti sa va explic eu?". Hm..profesorul exigent..de materia lui se teme toata lumea, e cea mai grea, chiar daca atunci cand explica el pare usoara. Genul de profesor care te priveste de sus, care stie ca sunt putini intr-o sala de 150 de oameni care inteleg ce spune. Si  mai stie ca "nu toti veti iesi din aceasta facultate. Altfel cum credeti ca v-ati mai gasi de lucru?" Greu. Pe degetele de la o mana, de fapt pe vreo 3 degete, ii pot numara pe profii care si-au dat interesul, care iti respecta ideile, care te ajuta in afara orelor inscrise in programa. Din tot sufletul, RESPECT.
A trecut si ce'a de'a doua sesiune. Din nou cu restante, anul asta o sa am parte de 3 sesiuni. Poate ca n-am reusit sa ma adaptez intru-tot. Poate ca, mai mult sau mai putin, am incercat sa mai fac cate ceva pe  langa facultate, poate ca n-am acordat prea multa atentie lucrurilor importante, habar n-am ce s-a intamplat.
A fost un an greu.

Comments (2)

Si eu vreau sa dau la arhitectura,dar in Cluj.
Eu am inceput cu orele anul asta si mai fac si anul viitor.Sper sa fiu pregatita, desi mi-e cam frica:))
Anyway, succes in continuare :)

Multumesc.
Succes si tie ca tu ai mai mare nevoie acum. Stiu ca la Cluj se pune accent pe gd si stiu ca gd-ul nu e usor...asa ca spor la treaba. Important e sa ai ambitie si o sa reusesti. Trust me.

Trimiteți un comentariu