Zece

Posted by Christine | Posted in , , , , , , | Posted on 13:40

Spuneam mai demult ca imi place Saul.

 John Saul s-a nascut pe data de 25 februarie 1942 in Pasadena, California.
A inceput mai multe facultati, fiind atras mai mult de antropologie, teatru si arta, dar nereusind niciodata sa obtina vreo diploma.  In 1976 a primit propunerea sa scrie un triller psihologic, idee care i-a suras lui John. Din acest moment lucrurile au luat o intorsatura bizara. In mai putin de o luna, cartea “Chinuieste-i pe copii”( Suffer the Children) era incadrata in lista best-seller-urilor, din Canada, ajungand cap de lista. In mod constant toate cele 32 de carti ale sale au ajuns pe lista best-seller-urilor si au fost publicate in intreaga lume.

Spuneam deci ca-mi place Saul. Celor 7 carti enumerate in primul post mai adaug acum "Black Creek Crossing", "Second Child" si "The God Project". Ultimele doua carti le-am citit in 3 zile. S-au facut zece si ma opresc aici. Nu pentru ca m-am saturat de el, ci pentru ca in ultimul timp am un sentiment ciudat cand il citesc. Simt ca nu mi se mai potriveste, desi inca ma surprinde fiecare opera a sa. Incepe totusi sa ma deranjeze stilul mult prea lejer. Mi-ar fi placut sa vad o ecranizare dupa o carte de'a sa si am descoperit ca nu exista. De ce nu s-a gandit nimeni s-o faca?


Pentru mine Saul ramane autorul "experimentelor esuate", al "subiectilor necorespunzatori", al "organismelor defectuoase", al "cobailor umani", al medicinei experimentale. Carti precum 'Creatura', 'Proiect divin' ori 'Prezenta' analizeaza indeaproape astfel de subiecte: sportivi a caror dezvoltare o ia razna din cauza substantelor introduse in organism, copii cu o abilitate regenerativa impresionanta care urmeaza sa devina "soldati perfecti" ori copii pentru care singurele gaze vitale sunt cele toxice-copii pentru care oxigenul inseamna moarte. Mi-au mai placut deasemenea foarte mult "Umbra", "Pedeapsa pacatosilor" si "Roiul" care desi urmaresc subiecte total diferite fata de primele trei enumerate sunt cel putin la fel de incitante.
Consider ca un autor adevarat este cel care reuseste sa-si plaseze cititorul in mijlocul actiunii, sa-l faca sa simta durere ori bucurie odata cu personajele, iar mie Saul mi-a marcat adolescenta asa cum Dumas mi-a marcat copilaria.

Comments (0)

Trimiteți un comentariu